Onderzoek schoolboards

80% van de scholieren geeft aan Education Media te zien

Onderzoeksbureaus Markteffect en Qrius hebben samen met Clear Channel een online onderzoek afgenomen onder 1.033 scholieren die een vmbo-, havo-, vwo-, of mbo-opleiding volgden op een school waar Education Media aanwezig zijn.

Dagelijks gezien

Van alle scholieren geeft 70% aan Education Media te zien, waarvan 88% dagelijks. De meest genoemde eigenschappen die scholieren noemen als ze aan Education Media denken zijn: duidelijk (87%), informatief (80%), leuk (71%), interessant (70%), relevant (68%), nuttig (66%) en gezellig (51%).

 

Actie ondernemen

Na het zien van een campagne op Education Media worden de volgende acties het vaakst ondernomen: bezoek website/social media, online meer informatie zoeken, informatie delen met vrienden/familie, product/dienst kopen en winkel bezoeken.

 

Favoriet medium

Scholieren geven aan dat ze het liefst een reclameboodschap ontvangen via outdoor (82%) of via Education Media (75%), gevolgd door televisie (60%), Facebook (60%), radio (55%), websites (48%) en Youtube (33%).