Onderzoek effect Education Media

Onbekend merk trekt met Education Media de aandacht

Clear Channel heeft in samenwerking met mediabureau Kinetic en onderzoeksbureau Markteffect een onderzoek onder scholieren uitgevoerd. De fake campagne ‘Foek is Zoek’ genereerde in zeer korte tijd korte bekendheid onder jongeren.

Over het onderzoek

Het onderzoek is uitgevoerd onder bijna vijftienhonderd middelbare scholieren. Met dit onderzoek is de effectiviteit gemeten van een Education Media campagne. Eerder onderzoek wijst uit dat Education Media een hoog bereik genereren, de effectiviteit ervan was echter nooit eerder aangetoond.

 

Enorme bekendheid

Het onderzoek wijst uit dat een niet bestaand merk binnen zeer korte tijd enorme bekendheid kan genereren onder jongeren. Maar liefst 66% van de scholieren (her)kent de ‘Foek is Zoek’ na een week.

 

De resultaten

De website foekiszoek.nl is door 17% van de online ondervraagden bezocht. Maar liefst 92% van de jongeren ziet Education Media minimaal één keer per week en bijna 80% geeft aan Education Media meerdere keren per week te zien. Meer dan 40% vindt dat de posters leuke informatie bevatten.

Education Media is altijd al een medium geweest dat we graag aan onze klanten adviseren. Met dit onderzoek hebben we sterke argumenten die aantonen dat dit niet alleen een top bereikspropositie is in de doelgroep, maar ook zeer effectief is in boodschap overdracht.

Arno Buskop, Research Director, Kinetic