Clear Channel Nederland neemt afscheid van digitale masten
Het aantal door Ocean geëxploiteerde schermen komt daarmee in totaal op 283. Het Ocean marktaandeel in Nederland blijft daarmee stevig doorgroeien, het portfolio wordt nog verder verrijkt en de positie als grootse digitale OOH-speler wordt wederom verstevigd. Clear Channel focust zich op de groei van het 2m² abri formaat waarmee ze een uniek gespreid bereik bieden in bijna 300 gemeentes in Nederland.
Meindert van den Heuvel, managing director Ocean: ‘Het is onze ambitie om een premium portfolio en grootste digitale netwerk te bouwen. Door zelf nieuwe locaties te ontwikkelen, zoals recent in Utrecht (A2) en Nieuwegein City Plaza, door bestaande locaties digitaal te maken en door acquisities. Deze iconische Randstad locaties zijn een aanwinst voor het portfolio en passen naadloos in ons netwerk. Ook op andere vlakken streven wij ernaar om onszelf constant te ontwikkelen, zo zal bijvoorbeeld per 1 januari het gehele Ocean netwerk ook programmatic in te kopen zijn.’
Voor Clear Channel Nederland is het een logische keuze: ‘In deze snel veranderende markt zijn ook wij genoodzaakt om te veranderen. We gaan ons daarom nóg meer focussen op het 2m² abri formaat. Passend bij deze strategie nemen we afscheid van onze digitale masten en billboards. We investeren in kwaliteit van objecten en in het versterken en uitbreiden van ons uniek gespreid bereik. Maar ook in digitaal in met name shopping areas, zoals we nu doen in de steden Utrecht en Eindhoven.’, aldus Wierish Debipersad, Commercial Director Clear Channel Nederland.