Clear Channel Nederland ondersteunt ’s werelds grootste user generated Digital Out of Home campagne

User-generated berichten vol liefde worden wereldwijd getoond op digitale Out of Home-schermen en worden versterkt via social media. Zo worden de berichten door miljoenen mensen – thuis – gezien.

‘#SendingLove’ is een wereldwijd initiatief dat liefdesboodschappen van mensen over de hele wereld toont, in de strijd tegen COVID-19. De DOOH-campagne, gelanceerd door outdoor-specialist Talon Outdoor, wordt gefaciliteerd door The World Out of Home Organization (WOO). De campagne draait op advertentieruimte, gedoneerd door meer dan 70 media-exploitanten in 153 steden wereldwijd, waardoor het de grootste user-generated content campagne is die ooit op digital Out of Home is vertoond.

 

De campagne is gecreëerd door Grand Visual en moedigt de deelnemers aan om met hun handen een hart te maken, een foto te maken en deze te uploaden naar www.sendinglove.to. Deelnemers krijgen dan de mogelijkheid om te doneren aan het wereldwijde COVID-19 Solidariteitsfonds. Daarna verschijnt hun foto op een DOOH-scherm in de door hen gekozen stad en ontvangen ze hiervan een foto om deze te delen met vrienden en familie via social media.

 

De campagne heeft een totale OOH-mediawaarde van 15 miljoen dollar. Ook Channel Nederland draagt met de digitale schermen in Utrecht bij aan dit initiatief. “We zijn trots om deel te nemen aan dit project en om boodschappen uit de hele wereld te tonen in Nederland. Ondanks de beperkingen van de lockdown is het mooi om te zien dat de verschillende out of home exploitanten wereldwijd samenwerken om deze campagne te realiseren die mensen verbindt.”, aldus Wierish Debipersad, Commercial Director Clear Channel Nederland.

 

Frank Bryant, Group Chief Operating Officer, Talon: “Het is geweldig om te zien dat een eerste idee om de liefde tussen landen te delen, uitgroeit tot een krachtig multi-channel concept. De samenwerking vanuit ons wereldwijde netwerk en de branche als geheel is echt inspirerend geweest. De bereidheid van iedereen om mee te werken, heeft geleid tot de grootste user-generated content campagne, terwijl er tegelijkertijd geld wordt ingezameld voor het wereldwijde COVID-19 Solidarity Response Fund”.