Clear Channel stelt creativiteit centraal tijdens Cannes Lions 2018

Clear Channel Outdoor (CCO), één van ’s werelds grootste outdoor bedrijven, stelt ook dit jaar creativiteit centraal tijdens het Cannes Lions International Festival of Creativity.

Met het ‘Le Grand Screen’, het gigantische digitale billboard op het dak het iconische Grand Hotel, wordt de creatieve kracht en flexibiliteit van digital out-of-home gedemonstreerd.

Voor de negende keer sponsort Clear Channel de outdoor-categorie van de prestigieuze Cannes Lions Awards. Clear Channel maakt gebruik van de snelle kracht van digital out-of-home om de winnende campagnes meteen op het ‘Le Grand Screen’ te tonen. Zo worden de creatieve prestaties van het medium in de schijnwerpers gezet.

Het grootste rooftop billboard ter wereld wordt samen met schermen in ‘Le Jardin’ van Clear Channel – de belevenisruimte in de tuin van het Grand Hotel – ingezet om digitale out-of-home cases te tonen. Cases vanuit de hele wereld zijn zo vanuit de hele baai van Cannes te zien. Er worden cases getoond met Artificiële Intelligentie (AI), hyperlokale contextuele relevantie,
real-time en user-generated content en cases met data integratie en visualisatie.

De tuin, Le Jardin, van Clear Channel is ook de locatie voor events over leiderschap in creatie. Tijdens de sessies spreken vertegenwoordigers van brands, mediapartners en creatieve bureaus, waaronder Spotify, Karmarama, Huawei en Chase Bank. Zij zullen spraakmakende discussies op gang brengen over de rol van diversiteit in creatie en de creatieve kansen die outdoor in de toekomst te bieden heeft.

William Eccleshare, voorzitter & CEO van Clear Channel International:

“Out-of -home is zonder twijfel één van de meest creatieve mediumtypes. Technologie heeft het getransformeerd in een echt digitaal medium, waardoor adverteerders meer flexibiliteit hebben gekregen om doelgroepen te bereiken. Creatief denken is nu nog de enige echte beperking. De lat voor creativiteit wordt in Cannes elk jaar iets hoger gelegd, dus we kijken uit naar de cases en winnaars van de Lions-awards die tijdens het festival op onze schermen getoond worden.”