Tweede editie van Fresh Air: de Outdoor Creativity Challenge

ADCN, Kinetic en J. Walter Thompson Amsterdam slaan samen met exploitanten Clear Channel, Exterion Media, JCDecaux en blowUP Media de handen ineen om creativiteit en innovatie in Out of Home (OOH) te stimuleren onder creatieve bureaus en adverteerders. 

Dit doen zij door middel van de Fresh Air Challenge: een wedstrijd waarin creatieven worden uitgedaagd om hun creatiefste OOH-concepten tot leven te brengen. De kick-off van de challenge vindt plaats op 6 september a.s. met talks van onder andere John Schoolcraft van Oatly en Carolien Glazenburg van het Stedelijk Museum. De challenge wordt dit jaar voor de tweede keer georganiseerd na een succesvolle lancering in 2018. Vorig jaar was reclamebureau N=5 een van de winnaars. Hun herdenkingscampagne voor het Nationaal Comité 4 en 5 mei is eerder dit jaar uitgevoerd en kreeg veel positieve aandacht in zowel de lokale, nationale als internationale pers. Ook dit jaar worden creatieve bureaus en in-house creative teams weer uitgedaagd om hun meest creatieve OOH-concepten in te zenden voor een van hun eigen klanten.

 

Cannes Outdoor Lions

Buitenreclame is veel meer dan een simpele poster. Deze challenge is in het leven geroepen om creatieven te stimuleren om verder te kijken dan dat, door de volle potentie van OOH te benutten in hun campagnes. Concepten waarbij OOH op een revolutionaire wijze wordt ingezet en waarbij de optimale relevantie tussen het merk, de omgeving, technologie en design wordt opgezocht: dat zijn de echte winnaars. Daarom wordt het winnende idee niet alleen geproduceerd, maar ook ingezonden voor de Outdoor Lions op het Cannes Lions International Festival of Creativity.

 

Kick-off door inspirerende sprekers

De challenge gaat op 6 september van start tijdens een inspiratie kick-off event waarbij de briefing gepresenteerd wordt. Bij Pllek op de Amsterdamse NDSM-werf delen sprekers uit verschillende disciplines hun visie op creativiteit in buitenreclame. De talks worden gegeven door John Schoolcraft (Global Creative Director, Oatly), Carolien Glazenburg (Curator Graphic Design, Stedelijk Museum), Lode Schaeffer (Executive Creative Director, INDIE Amsterdam) en Marcel Kampman (Creative Director, WeMakeThe.City). Op 10 oktober worden de ingezonden ideeën beoordeeld door een vakjury en tentoongesteld tijdens een expo, waarna de drie winnaars bekend worden gemaakt. De winnende concepten worden tot leven gebracht in samenwerking met OOH-partners Exterion Media, JCDecaux, Clear Channel en blowUP Media.

 

Meer informatie en inschrijven via
www.fresh-air-challenge.nl