Vernieuwd Education Media Network richt zich volledig op Gen Z

Afgelopen maanden hebben we ons Education Media Network volledig geoptimaliseerd. Een deel van het netwerk is gedigitaliseerd, passend bij de doelgroep van het netwerk; Generation Z. Daarnaast zijn de analoge panels waar nodig vervangen en zijn de locaties van de panels verbeterd.

“Voor veel van onze adverteerders is Gen Z een belangrijke doelgroep, maar het is lastig om ze te bereiken. School is een plek waar ze nog wél te bereiken zijn, simpelweg omdat ze er bijna dagelijks zijn. Onze vernieuwde Education Media propositie is daarom volledig gericht op het bereiken van Gen Z. Mede daarom hebben we ervoor gekozen om dit netwerk uit te breiden met gloednieuwe digitale schermen. Dit is een logische stap, want Gen Z = digital en de mogelijkheden voor interactie en voor het gebruik van data zijn groter met digitaal. Adverteerders kunnen op die manier hun boodschap nóg relevanter maken voor de doelgroep. De eerste campagne op het vernieuwde Education Media Network is een interactieve augmented reality campagne van Amazon Prime voor de film de Oost. Het gebruik van AR is iets dat volledig past bij Gen Z. Het aantal digitale schermen wordt komende maanden nog flink uitgebreid.”, aldus Wierish Debipersad, Commercial Director Clear Channel Nederland.

“Na de zomer telt het netwerk 100 digitale schermen en ook in 2022 blijven we dit netwerk verder uitbreiden.”

Education Media Network

Het Education Media Network bestaat uit 2.600 analoge panels verdeeld over ruim 300 middelbare scholen, mbo’s, hbo’s en universiteiten verspreid door heel Nederland. Naast de analoge panels is een deel van het Education Media Network gedigitaliseerd. Deze nieuwe digitale schermen bevinden op high traffic locaties, zoals in de aula/kantine, bij de in/uitgang en in de centrale hal. Op dit moment bestaat het digitale netwerk (Gen Z Live) uit 50 schermen op ruim 30 onderwijslocaties verspreid door Nederland, in steden als Den Bosch, Nijmegen en Rotterdam.

 

Onderzoek Gen Z @ School

Om Gen Z te bereiken is het belangrijk om te weten wat ze doen en wat ze denken. We hebben daarom in samenwerking met YoungWorks onderzoek gedaan onder ruim 600 jongeren in de leeftijd van 12 t/m 24 jaar. Dit onderzoek geeft onder andere inzicht in hoe jongeren zich bewegen op school op een gemiddelde schooldag. Zo blijkt uit dit onderzoek dat jongeren gemiddeld zo’n 5,5 uur per dag op school doorbrengen, dat ze gemiddeld 5-6 keer per dag van lokaal wisselen en dat de helft van de jongeren 2-5 keer per dag in de aula of kantine komt. Ook is er samen met YoungWorks een jongerenpanel opgezet, bestaande uit 24 jongeren. Samen met adverteerders gaan we achterhalen welke uitingen en activaties de doelgroep aanspreken en waarom en welke mogelijk beter kunnen en hoe ze beter kunnen. Om tot die inzichten te komen, gaan we in samenwerking met adverteerders het gesprek aan met ons jongerenpanel.

 

Duik in de wereld van Gen Z!

Graag nemen we je mee in de wereld van Gen Z! Want om Gen Z te bereiken, moet je weten wat ze doen, wat ze denken en welke keuzes ze maken. Interesse? Neem contact op met jouw accountmanager om een presentatie in te plannen.