Onderzoek opmaak campagne

8 gouden tips voor een effectieve outdoor campagne

Goede posities zijn niet genoeg om een ​​succesvolle campagne te creëren. Uit onderzoek van Clear Channel België en Ipsos blijkt namelijk dat het succes van een campagne voor 47% wordt bepaald door de uiting.

Op basis van onderzoek en ervaring hebben wij 8 gouden tips opgesteld voor het optimaliseren van een uiting. Wil je na de opmaak jouw uiting laten checken? Dat kan met onze Visual Scan.

 

1. Duidelijke afzender

Zorg ervoor dat merk en logo duidelijk zichtbaar zijn. De afzender moet in één oogopslag duidelijk zijn.

 

2. Less is more

Het contactmoment is relatief kort, dus zorg voor een duidelijke boodschap die snel en makkelijk te begrijpen is.

 

3. Maak gebruik van beeld

Eén beeld zegt meer dan duizend woorden. Beeld wordt daarnaast makkelijker onthouden dan tekst. Gebruik kwalitatief goed beeld en zorg dat beeld en tekst elkaar ondersteunen en versterken. Laat in productcampagnes bijvoorbeeld altijd een packshot zien.

 

4. Laat mensen zien

Mensen maken een boodschap of merk persoonlijk. Voor de doelgroep is het makkelijker om zich te identificeren met een persoon. Beelden van bekende mensen krijgen ook altijd aandacht en versterken de status van een merk.

 

5. Zorg voor synergie

Geïntegreerde communicatie over meerdere mediaplatforms zorgt voor synergie. Dit heeft een versterkend effect op de herkenning en de zichtbaarheid van een campagne.

 

6. What’s in it for me

Het belang van de doelgroep moet voorop staan. Beantwoord de vraag ‘What’s in it for me’ zo snel mogelijk.

 

7. Denk aan de leesbaarheid

Kies voor een goed leesbaar lettertype en voor de juiste lettergrootte. Zorg daarnaast voor contrasterende kleuren. Dit vergroot de leesbaarheid en is ook beter te zien van grote afstanden.

 

8. Wees creatief

Gebruik beelden en teksten waar je mensen echt mee verrast. Wees origineel.