Campagne De Oost domineert het straatbeeld

De release van ‘De Oost’ op Amazon Prime Video is niet onopgemerkt gegaan. De oorlogsfilm waarin Nederlandse soldaat Johan (Martijn Lakemeier) naar Nederlands-Indië wordt uitgezonden, vertelt het verhaal van de Indonesische Onafhankelijkheidsstrijd. Op Neude is een abri omgebouwd in de sfeer van de film. Deze abri in jungle-achtige sferen en met een full wrap, trekt direct de aandacht op één van de drukste locaties van Utrecht.

 

De ATL-campagne van de film richt zich namelijk vooral op buitenreclame media, waarbij zeven verschillende assets zijn ingezet. Naast de reguliere inzet -bestaande uit billboards, straatabri’s en digitale metro abri’s- is er veel aandacht besteed aan specials op straat. De campagne is verzorgd door mediabureau Y Media Generation in opdracht van filmdistributeur The Searchers.

 

Verder is er op ca. dertig locaties in tien verschillende steden een AR code toegevoegd aan de abri-poster die je met je smartphone omzet in een digitaal scherm waarmee je de trailer kunt bekijken. Het is één van de eerste abri-campagnes in Nederland waarbij AR is ingezet, zonder dat je er een app voor nodig hebt. Door met je camera de code te scannen, opent de AR-layer in je browser. De trailer met AR code bereikt ook Gen Z; het is de eerste campagne op het nieuwe digitale Education Media Network.