
OOH bewezen het duurzaamste advertentiemedium
Controle over de keten en investeren in groene oplossingen
De gunstige resultaten zijn mede te danken aan het feit dat buitenreclame-exploitanten volledige controle hebben over de productie, plaatsing en het onderhoud van hun netwerken. Daarnaast wordt er intensief geïnvesteerd in energie-efficiënte technologieën, recyclingprogramma’s en het gebruik van duurzame materialen. Clear Channel loopt hierin voorop, door actief in te zetten op groene innovaties binnen het OOH-landschap.
Bron: KPMG voor Outsmart: Sustainability in Out Of Home
Internationale bevestiging van lage CO²-uitstoot
Niet alleen in het Verenigd Koninkrijk, maar ook in Duitsland bevestigt onderzoek de duurzame kracht van OOH. Volgens een studie van de IDOOH en Herman Koch (TK-One) in samenwerking met Dentsu, realiseert digital out of home (DOOH) een zeer lage CO₂-uitstoot per 1.000 contacten.
Dit maakt OOH — en zeker DOOH — een bijzonder efficiënte manier om duurzame massacommunicatie te realiseren.
Bron: IDOOH / Herman Koch (TK-One) / Dentsu Trends in OOH Media 2024
OOH: massamedium zonder cookies of desinformatie
Een ander belangrijk aspect: OOH is cookie-vrij en werkt zonder de opbouw van digitale audience profielen. Hierdoor vermijden adverteerders kwesties rondom privacy en datagebruik. Bovendien is buitenreclame vrij van fake news en desinformatie, in tegenstelling tot veel digitale en sociale mediaplatformen. OOH biedt dus niet alleen een milieuvriendelijk alternatief, maar ook een veilig en betrouwbaar medium.
Wat dit betekent voor adverteerders
Duurzaamheid is inmiddels een kernwaarde voor steeds meer merken. De keuze voor OOH-reclame helpt adverteerders hun ecologische voetafdruk te verlagen zonder concessies te doen aan bereik en effectiviteit. Met het laagste CO₂-uitstoot per impressie onder alle gemeten mediakanalen biedt buitenreclame een krachtige en verantwoorde communicatiestrategie.
Door te kiezen voor OOH dragen adverteerders bij aan een groenere wereld én versterken zij hun merkwaarden richting een steeds bewuster publiek.
Het volledige rapport rapport van Outsmart vind je hier.
Het Out of Home Trend Report 2024 van Dentsu download je hier.