Onderzoek outdoor en shoppers

Outdoor is een belangrijk medium om shoppers te bereiken

Outdoor is een belangrijk medium om shoppers te bereiken in de 30 minuten voor hun aankoop. Dit blijkt uit het onderzoek ‘The last Window of Influence’, uitgevoerd door Outsmart UK.

Contactmoment voor aankoop

Van alle shoppers ziet 40% een outdoorcampagne in de 30 minuten voor het aankoopmoment. Radio komt met 8% op de tweede plaats. Van alle shoppers die in de 30 minuten voorafgaand aan een aankoop zijn geconfronteerd met een vorm van reclame, geeft 88% aan dat dit een outdoor uiting was. Van de shoppers die in de 30 minuten voor aankoop outdoor reclame zien, is 59% het eens met de stelling ‘Een poster vergroot de kans dat ik een merk of product koop’. Het is dus interessant om outdoor in te zetten rond een verkooppunt, omdat je mensen dan bereikt, vlak voor het aankoopmoment.

 

Ongeplande aankopen

Van de shoppers doet 86% ongeplande aankopen, 57% doet dit zelfs vaak. Een groep van 39% maakt helemaal geen boodschappenlijstje en koopt alles spontaan. Hieruit kan geconcludeerd worden dat het interessant is om outdoor in te zetten rond een verkooppunt, aangezien veel aankoopbeslissingen pas op het laatste moment worden gemaakt.