Onderzoek payday

Top-of-mind bij payday shoppers met een outdoor campagne

Onderzoek van Business Schools in Columbia en Kopenhagen toont aan dat mensen meer geld uitgeven rond de dag dat hun salaris wordt gestort. Naar aanleiding hiervan heeft Clear Channel UK 1.000 respondenten ondervraagd.

Waar wordt geld aan uitgegeven?

Eten (22%), uitgaan (21%) en kleding (17%) zijn de favoriete dingen waar payday shoppers hun loon aan uitgeven. Overige dingen waar geld aan wordt uitgeven door payday shoppers zijn: entertainment (12%), beauty (8%), accessoires (7%) en gadgets (7%).

 

Aan wie wordt het loon besteed?

De meeste payday shoppers vinden het leuk om zichzelf (35%) te verwennen nadat hun salaris is gestort, als beloning voor het harde werken. Ook aan partner (21%), familie (20%), kinderen (18%) en vrienden (45%) wordt geld uitgegeven.

 

Wat is het voordeel voor adverteerders?

Uit dit onderzoek blijkt dat het verstandig is om (digitale) OOH uitingen in te zetten rond payday, omdat de kans dat mensen gaan shoppen én dat ze meer geld uitgeven groter is rond payday. Merken zijn dan op het juiste moment en op de juiste plaats top-of-mind bij de consument.

 

Bekijk hier het onderzoek van Clear Channel UK.