Outreach

Outreach - Onderzoek* effectiviteit buitenreclame in een campagne

De belangrijkste conclusies:

Een campagne mét buitenreclame in de media mix is effectiever.
De gemiddelde sales uplift van een campagne met buitenreclame:
- Tijdens de campagne 1,8%
- 1 Week na de campagne 3,5%
- 1 Maand na de campagne 2,7%

Meer additionele sales door inzet OOH dan bij een mono TV campagne
Meer additionele sales door inzet OOH dan bij een TV / Print campagne
Qua opbrengst per geïnvesteerde Euro zijn ‘Mono OOH’ campagnes het meest kosten efficiënt.

* Onderzoeksbureau GfK heeft in opdracht van Outreach de effectiviteit van 98 FMCG campagnes mét en zonder OOH vergeleken.

Optimale campagnemix:

Bij een campagne waarin TV wordt gecombineerd met OOH worden méér extra verkopen gerealiseerd:
- Als 20% OOH wordt gebruikt i.p.v. 10% (short term effect)
De combinatie van TV met OOH levert meer extra verkoop op dan:
- De mix van TV met print, zeker in de week en maand na de campagne

Buitenreclame werkt door:

Verreweg het grootste sales effect op de korte (1 week na de campagne) én de lange termijn (1 maand na de campagne) wordt gerealiseerd met de combinatie TV & OOH.

 

Twitter - Follow Us!

twitter_icon
Nieuwsbrief
Deze website maakt gebruik van cookies
Accepteer Accepteer niet
Nieuwsbrief