Crossmediale oplossingen

Versterk out-of-home met mobile display
Clear Channel werkt samen met Adello, een specialist op het gebied van mobiel adverteren. Adello zorgt ervoor dat de campagne die te zien is op OOH, tevens wordt uitgeleverd op de telefoon van jouw doelgroep. Dit wordt gedaan door middel van GEO-fencing en indien gewenst op basis van socio-demografische data.

Wat is GEO-fencing? 
Met GEO-fencing kan een geografisch gebied of locatie virtueel worden afgebakend. Zodra een persoon het afgebakende gebied binnenkomt, kan het signaal van zijn mobiele telefoon worden opgevangen. Op basis hiervan kan er een gerichte mobiele advertentie getoond worden aan deze persoon. Hierdoor is het mogelijk om gericht advertenties te tonen aan consumenten die voldoen aan bepaalde eisen. 

Combinatie out-of-home & Mobile Display
Out-of-home is het medium waarmee snel bereik wordt opgebouwd en aandacht voor een merk wordt gegenereerd. OOH speelt een belangrijke rol als startpunt van de online customer journey en de groot formaat schermen zijn onophoudend in het straatbeeld aanwezig. Mobile display biedt voordelen wanneer het aankomt op de meetbaarheid van een campagne en ook het hyper lokaal targeten van doelgroepen op basis van socio-demografische data en GEO-fencing is mogelijk. 

De kracht van herhaling 
Het is bekend dat consumenten beinvloed worden door een reclame wanneer zij meerdere keren aan deze reclame zijn blootgesteld. Wanneer we een mobiele advertentie laten zien aan iemand die eerder die dag dezelfde campagne heeft gezien op out-of-home, heeft deze mobiele advertentie meer impact en zal deze mobiele advertentie zorgen voor een verhoogde activatie. Ook al heeft het laatste contactmoment via mobiel voor engagement gezorgd, is het de out-of-home campagne die in eerste instantie heeft geleid tot dit resultaat. Kortom, de combinatie van out-of-home en mobile display is heel waardevol. 

Case ING & GOfun
Adverteerders als ING en GOfun hebben reeds met succes gebruik gemaakt van deze interactieve crossmediale oplossing en hebben hun Schoolboardcampagne op diverse middelbare scholen in Nederland uitgebreid met een mobile display. Lees hier meer. 


 

Twitter - Follow Us!

twitter_icon
Nieuwsbrief
Deze website maakt gebruik van cookies
Accepteer Accepteer niet
Nieuwsbrief