Utrecht Vredenburgplein - Digitaal object met MarcCain uiting

Clear Channel versterkt programmatic portfolio met Vistar Media

Clear Channel Nederland zet een stap in programmatic advertising door de integratie van het supply-side platform Vistar Media. Deze strategische toevoeging stelt marketeers in staat om gerichte en relevante campagnes te plannen, activeren en meten op de digital inventory van Clear Channel.

De samenwerking tussen Clear Channel en Vistar Media vormt een verdere uitbreiding op bestaande SSP-samenwerkingen via Clear Channel’s LaunchPAD, waardoor een dynamische multi-SSP oplossing verder wordt versterkt. Adverteerders krijgen hierdoor toegang tot een breed scala aan mogelijkheden voor programmatic inkoop. Deze groei in het programmatic aanbod opent nieuwe mogelijkheden voor adverteerders om doeltreffende en op maat gemaakte campagnes te ontwikkelen, waarbij zij optimaal gebruikmaken van de kracht van programmatic advertising.

Wierish Debipersad, Commercial Director bij Clear Channel Nederland, benadrukt: “Onze recente samenwerking met Vistar Media, in aanvulling op Hivestack en Broadsign Reach, versterkt ons bestaande programmatic aanbod via LaunchPAD. Hierdoor krijgen zowel nieuwe als bestaande adverteerders toegang tot onze uitgebreide DOOH-inventory, realtime campagnetracking en inkoopopties gebaseerd op datatriggers.”

Diederick Ubels, Managing Director EMEA bij Vistar Media over de nieuwe samenwerking: Door deze samenwerking versterken we de positie van de Vistar OOH-marktplaats in Nederland en Europa. Onze ambitie is om technisch, creatief en operationeel programmatic DOOH op lokaal niveau te optimaliseren en zo meer waarde te genereren voor adverteerders en bureaus. Het feit dat we Clear Channel nu kunnen integreren in deze marktplaats, is een fantastische ontwikkeling!