Clear Channel Nederland wil met nieuwe focus marktpositie verstevigen

‘We optimize your outdoor campaign’ is de nieuwe slogan van Clear Channel Nederland. Met de focus op People & Places, Insights en Create wil Clear Channel haar marktpositie verstevigen. De nieuwe website is onderdeel van de nieuwe focus.

We zijn al jarenlang een onmisbare speler als het gaat om het behalen van een landelijk gespreid bereik. We zijn aanwezig in 333 gemeenten en realiseren hiermee een bereik van 79% binnen de doelgroep 13 t/m 75 jaar. Maar het is goed om kritisch naar jezelf te kijken en te blijven optimaliseren. Na marktonderzoek gaan we ons daarom vanaf nu focussen op drie pijlers; People & Places, Insights en Create. Deze drie pijlers vormen de basis van onze nieuwe marktbenadering.

Raymond van Kasterop, Sales & Marketing Director Clear Channel Nederland

People & Places

Van Kasterop: “We merken dat het voor adverteerders steeds interessanter is om op locatie én doelgroep te kunnen selecteren, in plaats van enkel op bereik. Vandaar onze focus op People & Places.” Clear Channel beschikt over actuele data van ruim 2 miljoen locaties, die gekoppeld is aan de media-objecten. Met behulp van deze data kunnen doelgroepen op specifieke plekken, verspreid door het hele land, bereikt worden. Een campagne bereikt de doelgroep hiermee op het juiste moment én op de juiste plaats.

 

Insights

Met de focus op ‘Insights’ wil Clear Channel de kracht van outdoor nog meer benadrukken. Er worden onderzoeken uitgevoerd in samenwerking met gerenommeerde onderzoekbureaus, adverteerders en mediabureaus. Met behulp van de resultaten kunnen adverteerders hun media-inkoop onderbouwen met feiten.

 

Create

Uit onderzoek van Clear Channel België en Ipsos blijkt dat het succes van een campagne voor 47% afhangt van de creatie. Create is daarom een service waarmee Clear Channel adverteerders helpt bij de creatie van een outdoor uiting. Voorafgaand aan een campagne kan een uiting worden onderzocht door middel van een Visual Scan. Op basis van de resultaten wordt er een advies uitgebracht hoe een ontwerp visueel geoptimaliseerd kan worden. Na afloop van een campagne is er de mogelijkheid om een effectmeting te doen.

 

Van Kasterop sluit af: “In een tijd waarin er steeds kritischer wordt gekeken naar media-uitgaven, is het van belang dat we onze positie in de markt verstevigen en onmisbaar zijn in de mediamix. Met onze focus op de drie pijlers en de lancering van de nieuwe website hebben we de basis gelegd voor onze nieuwe marktbenadering. Op deze manier halen we samen met onze adverteerders het maximale uit campagnes.”