Clear Channel Nederland wint concessie Gouda

Clear Channel Nederland heeft de aanbesteding voor buitenreclame in gemeente Gouda gewonnen. Het betreft een exclusieve overeenkomst met een minimale looptijd van 15 jaar. Met het winnen van de concessie Gouda voegt Clear Channel Nederland 230 analoge zijdes en 20 digitale 2m² schermen toe aan haar netwerk.

Met ingang van 1 april 2020 start de concessieovereenkomst met gemeente Gouda. Na het succes van de groene daken in Utrecht worden ook in Gouda abri’s met groene daken geplaatst. Daarnaast wordt een deel van de abri’s voorzien van een AED en zonnepanelen.

 

“Na de winst van concessie Leiden eerder deze maand, versterken we met winst van concessie Gouda opnieuw onze landelijke spreiding. Tegelijkertijd breiden we met het winnen van Gouda ons digitale netwerk in drukbezochte shopping areas verder uit. Het centrum van Gouda trekt jaarlijks namelijk meer dan een miljoen toeristen, waarvan meer dan 70% uit Nederland komt.”, aldus Wierish Debipersad, Commercial Director Clear Channel Nederland.

 

Wethouder Thierry van Vugt, gemeente Gouda: “Deze nieuwe aanbesteding bood ons de kans om de buitenruimte in te richten met nieuwe, ‘state of the art’ voorzieningen. Hierbij is ook gelijk gekozen voor een duurzame oplossing met groene daken of zonnepanelen. En worden vijf bushokjes voorzien van AED’s. Ik ben blij dat we door de vernieuwingen onze bezoekers aan de stad nog beter informatie op maat kunnen bieden en dat naast een plattegrond, ook de evenementenkalender en de hotspots van Gouda op een aantal digitale borden getoond worden. Dit draagt bij aan de gastvrijheid die Gouda wil uitstralen.”