Case Radio 538

Actuele jackpot zichtbaar via digital out of home

Radio 538 startte een nieuwe editie van ‘Win Met De Zin’. Luisteraars konden elk uur een poging wagen om de vier stemmen te raden. De jackpot startte met een bedrag van € 5.000,- en werd bij ieder fout antwoord verhoogd met € 250,-.

Interactie met passanten

In deze campagne was digital out of home het hoofd medium. De inzet van digital out of home was uitermate geschikt om een breed publiek te bereiken en tegelijkertijd de interactie met passanten en luisteraars te zoeken. Een koppeling tussen de radiostudio en o.a. de digitale masten van Clear Channel zorgde er namelijk voor dat de actuele jackpot zichtbaar was op de digitale masten.

Door de groei van het bereik van digital out of home was het relevant om de actuele jackpot te verwerken in de uiting. Zo creëerden we niet alleen een herkenbare 538 uiting maar ook de urgentie om te gaan luisteren.
Dennis Kuzee, Brand Director Radio 538

Toename online bezoek

Tijdens de campagne zag Radio 538 een duidelijke toename in online luisteraars en bezoekers van de actiepagina. Voor Radio 538 was het een geslaagde campagne, waarbij een goede koppeling is gemaakt tussen radio en digital out of home.