Alles wat je moet weten over BRO Next
Het nieuwe onderzoek
BRO Next is eigenlijk in alle opzichten een verbetering vergeleken met het vorige onderzoek. Zo is er een veel gedetailleerder en fijnmaziger beeld beschikbaar van de mobiliteit in Nederland, het systeem waarin de classificatie van alle objecten plaatsvindt is uitgebreider, de fijnmazigheid van de data is gegroeid en de planningstool is veel geavanceerder. Kortom, je kunt je bijna afvragen wat er niet is veranderd… Om die reden kunnen de nieuwe cijfers ook niet vergeleken worden met de oude cijfers.
Onze bevindingen op hoofdlijnen
We zien de ROTS (Real Opportunity to See) en de D-ROTS (Digital Real Opportunity to See) fors toenemen. Dit is te verklaren door de verbeterde mobiliteitsdata die in het nieuwe onderzoek is gebruikt. Daarnaast zien we dat onze Inner City (Live) objecten in parkings er beter uit komen. Dit komt doordat het oude onderzoek niet gemaakt was voor het meten van indoor locaties. Iets waar in het nieuwe onderzoek wél rekening mee is gehouden, waardoor deze locaties nu veel gedetailleerder worden gemeten. De VAC zien we gemiddeld genomen iets teruglopen. Dit is te verklaren door de toepassing van strengere visibility rules, zoals ook gebruikt in het gerenommeerde bereiksonderzoek (Route) in UK.
“Het nieuwe onderzoek ziet er veelbelovend uit, mede door de sterk verbeterde data en nieuwe doelgroepen waar we op kunnen plannen. De komende maanden gaan we gebruiken om met onze adverteerders en bureaus in gesprek te gaan om alle nieuwe mogelijkheden samen te ontdekken. Wij zijn er klaar voor en kijken uit naar de verdere ontwikkelingen van BRO Next en later ook de integratie in NMO.”
Wierish Debipersad, Commercial Director bij Clear Channel Nederland
Overstap naar 6 sec spots DOOH
Met de lancering van het nieuwe onderzoek, maken we voor digital ook direct de overstap van 10 sec naar 6 sec spots. Aantal spots in de loop blijft gelijk, namelijk 6. Dit geldt per medio april 2024 voor ons volledige digitale netwerk. We kiezen voor 6 seconden omdat dit in lijn is met andere (online) kanalen, het biedt voor adverteerders meer kansen voor het onder de aandacht brengen van meerdere promoties en het past bij de vluchtigheid van ons medium.
Nieuwe tarieven DOOH
De overgang van 10 sec naar 6 sec spots en de gemiddelde stijging in aantal contacten vanuit het nieuwe onderzoek heeft gevolgen voor de CPM tarieven. Voor City Live en voor Inner City Live verandert het CPM tarief van €12,50 naar €7,50. Voor Education Media Live gaat het tarief van €12,50 naar €9,- CPM. Deze wijziging geldt per medio april 2024. De tarieven voor analoog veranderen niet.
Vragen?
Heb je vragen over de inhoud van deze pagina of ben je nieuwsgierig naar meer? Neem dan contact op via marketing@clearchannel.nl, dan helpen we je graag verder.